11.04.2016 11:50

Souvislosti

Vzpomínáte na polemiky o Bille? Vášnivé názory pro a proti, stanoviska radnice přímo pod články. Nyní vyšly tři články, shodně odmítající jílovský exit dálnice D3 a vůbec nikdo na ně nereagoval. Že by to bylo bezvýznamností problému? Těžko, proti logistickým objektům, které dálniční exit provázejí, je Billa titěrná chaloupka. Nebo znakem všeobecného souhlasu? Také těžko, vedení města jedná s projektanty dálnice o cyklostezce na dálničním mostě ale o názoru tří uvedených článků se ani nezmíní. Mohu se mýlit, ale myslím, že to souvisí s tím, že v jednání s vedením kraje je převedení  krajské silnice Davle-Jílové ze Šenflukovy ulice na spojku Lázně-Radlík vázáno na jílovský exit z D3, místo odstranění skutečných problémů (dvojzatáčka nebezpečná pro chodce a brána v radnici).

Ve hře jsou ovšem další, dříve popírané souvislosti, například dopravní špunt, který tato varianta D3 vytvoří v Jesenici a Vestci. Tomu má odpomoci Vestecká spojka, zaústěná na 4. kilometru dálnice D1. Tím by se tento špunt posunul na Spořilov. Samo ministerstvo dopravy proto podmiňuje Vesteckou spojku předchozí stavbou Běchovické spojky, suplující chybějící jihovýchodní segment Pražského silničního okruhu (dříve R1, nyní D0). Ale zkuste to řici nahlas v Běchovicích...

 Ludvík Vaculík ve 2000 slovech napsal, že pravda nevítězí, ale zbývá, když se všechno ostatní prošustruje. Nejen Nizozemci a Belgičané říkají, že Češi si Evropskou Unii pletou s bankomatem. Pokud procitnutí z deště miliard povede k levnému propojení Jižních Čech neproblémovou dálnicí D4 s prodloužením z Písku do Budějovic, nebude to marné. Co se mě týče, oficiálně je dokončení D3 plánováno na rok 2028, na moje devadesáté narozeniny, při skluzu jako u komplexu Blanka tedy spíše na stovku. Záleží nyní na těch, kteří se toho mohou dočkat.

pro JN 5/16

Otakar Šmíd.

—————

Zpět